9 наслідків життя у космосі, про які варто знати кожному

Організації на кшталт NASA та Space X планують колонізувати Марс та Місяць у майбутньому, однак як саме тривале перебування у космосі може вплинути на людський організм, досі достеменно не відомо.

Більшість з того, що ми знаємо, базується на дослідженні NASA Twins Studies, передають Патріоти України.

Під час нього вчені порівнювали стан здоров’я двох братів-близнюків: Скота Келлі, який прожив у космосі майже рік, та його брата, що тим часом вів звичайне життя на Землі.

Виявилося, що нестача сили тяжіння, космічна радіація та специфічна дієта впливає на організм людини значним чином.

1. Рідина у тілі змінює своє місцеперебування
На орбіті Землі тіло перебуває у стані вільного падіння і є невагомим. Це означає, що немає нічого, що б спрямовувало кров та інші рідині вниз, до ніг. Тому вони надходять і у напрямку голови, в об'ємі, що за рік дорівнює 2-літровій пляшці води.

2. Обличчя здається набряклим

Коли сила гравітації є меншою, багато рідини рухається у напрямку голови, через що обличчя стає набряклим.

3. Зір може погіршитися

З тієї ж причини, з якої обличчя може здаватися набряклим, може погіршитися й зір. Зайва рідина поблизу зорового нерва може тиснути на задню частину очного яблука.Зіпсувати зір та навіть спричинити катаракту може також і космічна радіація.

4. Кістки можуть втратити щільність

Якщо ви не займаєтеся спортом, коли перебуваєте у космосі, то щільність ваших кісток за рік може знизитися приблизно на 12%. Дослідники все ще намагаються зрозуміти, чому це трапляється, але мікротріщини, які утворюються, коли людина просто ходить поверхнею Землі, є важливими для пітримання здоров’я кісток.

5. Зріст стає вищим

Оскільки сила тяжіння не діє, сповнені рідиною міжхребцеві диски не стискаються, через що зріст збільшується приблизно на 3%. Після польоту у космос Скот Келлі повернувся додому на 2 дюйми вищим, ніж його брат-близнюк. Але оскільки на Землі знову починає діяти сила тяжіння, цей ефект є тимчасовим.

6. Обсяг м’язів може зменшитися

В умовах невагомості м’язи є непотрібними, тому вони атрофуються. Саме тому фізичні вправи є невід’ємною складовою щоденного розкладу астронавтів. Але ніщо не підтримує тіло у формі ліпше, ніж земна гравітація.

7. Весь час кортить спати

Більшість космонавтів сплять лише 6 годин на добу, адже робити це у космосі надзвичайно некомфортно.

8. Ризик захворіти на рак підвищується

За межами магнітного поля Землі на тіло людини впливає велика кількість радіації, що може збільшити ризик онкологічних захворювань.
Наразі NASA ставить обмеження на те, яка кількість радіації є припустимою для астронавтів. Для чоловіків це 3250 мілізівертів, що дорівнює приблизно 400 комп'ютерним томограмам живота. Жінки ж мають більше чутливих до опромінення тканин, тому їхній поріг становить 2500 мілізівертів.

Дослідження, що проводились на тваринах, свідчать також про те, що у глибокому космосі загроза онкологічних захворювань може бути ще вищою.

9. Генетичний код людини поводиться інакше

Дослідження "Близнюків" довело, що приблизно 7% генів Скота Келі виглядали дещо по-іншому після року у космосі і не повернулися до нормального стану (принаймні, одразу).

Джерело: ТСН.ua