Автомобілістам на замітку: Як зберегти акумулятор у спеку

Як зберегти акумулятор у спеку, ми замислюємося рідко, вважаючи, що головні проблеми у цього недешевого автокомпонента трапляються взимку.

Тим часом, літні умови несуть для АКБ не менше загроз, передають Патріоти України.

Якщо ви задумалися, як зберегти акумулятор у спеку, значить, швидше за все у вас вже є певні підозри на цей рахунок. А якщо ж батарея демонструє явні проблеми в літній період, значить, стан джерела струму дійсно не дуже. Тому так важливі профілактичні заходи, точніше – елементарний контроль за АКБ у спеку.

Простий спосіб діагностики АКБ: якщо після тривалої стоянки вольтметр покаже більш 12,5 вольт, батарея вам ще послужить

Дійсно, в зимові холоди все простіше: найменші недоліки акумулятора проявляються яскраво і негайно. А влітку навіть несправна або посаджена АКБ зазвичай продовжує виконувати свої головні функції, маскуючи проблеми – адже і старт двигуна на спеці легкий, і численні споживачі на борту ніхто не активує.

Тому проблеми акумулятора влітку залишаються непоміченими, поглиблюються, розвиваються і приводять зрештою до сумного результату – передчасної заміни цього недешевого компонента.

Зле літо

Так в чому ж проявляються літні небезпеки для акумулятора? Як вже сказано, не в особливостях споживання струму, які як раз-таки щадні, а в температурному режимі експлуатації.

Дозволимо собі нагадати, що робота свинцево-кислотних акумуляторів як хімічних джерел струму багато у чому залежить від температури. Найсприятливіший діапазон – близько 20 – 25о С. З одного боку, низька температура уповільнює процеси електролізу, через підвищення опору електроліту, ускладнюючи зарядку і віддачу енергії. З іншого – висока температура деякі процеси активізує, що в підсумку призводить до зниження характеристик і скорочення терміну служби АКБ.

Влітку, як і в холодну пору року, акумулятор бажаноперевіряти у електрика і при необхідності заряджати

Які літні фактори негативно впливають на батарею і чи можемо ми якось на них впливати?

  • Влітку температура у підкапотному просторі легко досягає 100о С. Це шкідливо для АКБ, але зробити з цим нічого не можна;
  • Через підвищену температуру збільшується ймовірність критичного википання води з електроліту. Частина пластин, яка оголилась, приходить в непридатність, і ємність АКБ падає. За рівнем в банках потрібно стежити, адже навіть у “необслуговуваних” батарей зазвичай є пробки, через які можна долити дистильовану воду;
  • Завдяки легкому пуску двигуна влітку водієві важче помітити, що акумулятор хронічно недозаряжается (наприклад, через несправність генератора). Постійне перебування батареї в такому стані призводить до її сульфатации, втрати ємності і передчасного виходу з ладу. Ступінь заряду потрібно періодично контролювати;
  • При високій температурі батарея більше схильна до саморозряду під час простою автомобіля. Влітку це врешті-решт це призводить до хронічного перебування батареї в напіврозряженному стані (див. вище), що загрожує її передчасним виходом з ладу. Влітку потрібно особливо уважно стежити за чистотою корпуса акумулятора;
  • У спеку вище ймовірність виходу з ладу регулятора напруги. Якщо він завищує напругу, водій може цього і не помічати. Тим часом, це призводить до перезаряду АКБ, і як наслідок – до її передчасного виходу з ладу. При будь-якому заїзді на СТО варто звертатися до електрика за експрес-діагностикою, це не буде коштувати дорого. Явний перезаряд можна “вирахувати” по часто перегораючим лампам фар і габаритів.

Автоматичні зарядні пристрої коштують недешево, але таке не страшно залишати без нагляду, коли воно постійно підключено до акумулятора машини на тривалому відстої – для компенсації саморозряду

Якщо ви хочете, щоб ваш акумулятор прослужив довше, перестаньте ділити сезони на сприятливі і не сприятливі: АКБ не прощає знущань над собою ні взимку, ні влітку. Недозволенних навантажень на акумулятор потрібно уникати, бортове електрообладнання періодично перевіряти і підтримувати в справному стані. Якщо особливо не морочитися з цими моментами, батарея прослужить свої мінімальні два-три роки – що ж, теж варіант, але вам доведеться замінювати недешеве джерело струму частіше.

Джерело: Авто24
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Як австрійці господарювали в українському селищі під час Першої світової (фото)

неділя, 23 червень 2024, 22:55

На знімках зображені солдати та місцеві мешканці. Фото зберігаються у Австрійському державному архів. Журналісти пропонують переглянути світлини селища Перегінське - тепер Рожнятівський район Івано-Франківської області, передають Патріоти України. Вони...

Трійця: Легке меню до святкового столу (фото, відео)

неділя, 23 червень 2024, 5:40

На свято можна приготувати прості страви, які не вдарять по фігурі. У неділю, 23 червня, цьогоріч відзначатиметься Трійця – 50-й день після Великодня (Воскресіння Христове). Традиційно меню на Паску жирне, у ньому багато м'ясних страв, оскільки до свя...