Автомобілістам на замітку: Техогляд повертається - які авто і коли будуть перевіряти

Голова парламентського комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич вважає, що впровадження техогляду для всіх транспортних засобів – дієвий спосіб контролю за придатністю автомобілів до експлуатації.

Головне – запровадити нові, досконалі, не корупційні підходи, впевнений голова комітету. Про це Дубневич розповів у своєму інтерв'ю "Обозревателю", передають Патріоти України.

"Приватні автомобілі мають проходити техогляд раз на два роки, комерційні – раз на рік. З урахуванням того, що комерційний автотранспорт перевозить понад 2 млрд пасажирів щороку (це в рази більше, ніж будь-які інші види транспорту), держава повинна пильно слідкувати за технічним станом цього рухомого складу, – підкреслив голова комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.

За його словами, виконувати роботи в сфері техоглядів будуть пункти технічного контролю, відповідальність нестимуть технічні експерти, а вибудовувати державну систему сфері проведення техоглядів буде Мінінфраструктури, як компетентний орган.

На переконання політика, ретельний та всебічний технічний контроль за транспортними засобами сьогодні необхідний. Оскільки більшість з них далеко не нові й перебувають не в кращому стані, що створює додаткові ризики на дорозі.

"За даними МТСБУ, середній вік рухомого складу на наших дорогах – 19,5 років. Це велика проблема, – повідомив Дубневич. – Тобто гальма, що відмовили, або колеса, які відлітають на ходу, – не кошмар чиєїсь хворої уяви. Ризик таких сценаріїв на українських дорогах – цілком реальний… Маємо взяти за правило постійний контроль за станом авто. Світовий досвід показує, що необхідно цю проблему розглядати з точки зору життєвого циклу транспортного засобу, тобто на стадії введення в експлуатацію, періодичної перевірки придатності в експлуатації та щоденного контролю технічного стану".

"Є законопроект № 7317, який передбачає запровадження вимог до рухомого складу саме з таким підходом. Нові автомобілі будуть проходити процедури сертифікації перед введенням в експлуатацію. Передбачається впровадження техогляду для всіх транспортних засобів, в тому числі і легкових автомобілів. Це дієвий спосіб контролю за придатністю транспортних засобів до експлуатації, головне – запровадити нові, досконалі, не корупційні підходи", – підкреслив Дубневич.

Ще одне нововведення, про яке розповів голова Комітету, – запровадження придорожнього контролю, тобто контроль технічного стану комерційного транспорту (вантажівки і автобуси) на дорозі.

"Держава повинна буде забезпечити перевірки на дорозі не менше 5 % від кількості зареєстрованого комерційного транспорту на території України, це приблизно 320 тис. комерційних транспортних засобів. Це значно знизить ризики експлуатації на дорозі транспортних засобів, які технічно несправні й несуть загрозу для інших учасників дорожнього руху", – вважає Дубневич.

Опублікував: Олег Устименко

Інші публікації автора

Один з найважливіших для християн днів року. Благовіщення Пресвятої Богородиці: Історія і заборони свята

понеділок, 25 березень 2024, 6:15

25 березня за новим стилем (7 квітня - за старим) - Благовіщення Пресвятої Богородиці, яке належить до числа дванадесятих свят, тобто, найбільш значущих у житті Ісуса Христа і Богородиці. За Біблією, саме в цей день Архангел Гавриїл повідомив Діві Марі...

День Віри, Надії, Любові та Софії: Народні прикмети 17 вересня

неділя, 17 вересень 2023, 8:18

За новоюліанським календарем християни східного обряду України вперше святкують день ангела жінки на ім'я Віра, Любов, Надія і Софія. Ще минулого року цей день припадав на 30 вересня. Також в честь цього дня іменинницям обов'язково потрібно сходити в ц...