Безпечні для людини: Вчені створили ультрафіолетові лампи, які вбивають вірус грипу

Лише за п'ятий тиждень 2018 року в Україні на ГРВІ захворіли майже 215 тисяч людей. Тим часом американські вчені знайшли спосіб, як уникнути масових сезонних захворювань.

Науковці створили новий тип ультрафіолетової лампи, випромінювання якої не шкодить людині, але є смертельно небезпечним для вірусу грипу. Нове дослідження науковців Колумбійського університету опубліковане в журналі Nature, передають Патріоти України.

Вчені під керівництвом професора Девіда Бреннера провели нове дослідження на штамі грипу H1N1. Результати показали, що новий тип ультрафіолетових ламп вбиває до 95% вірусних частинок.

Професор Бреннер переконує, що ці лампи ймовірно будуть ефективними проти усіх штамів грипу. "Якщо наші результати підтвердяться в інших місцях, це означатиме, що наші ультрафіолетові лампи у публічних місцях будуть безпечним та ефективним методом обмежити передачу і поширення хвороб на кшталт грипу чи туберкульозу", – каже професор.

Розробка науковців може призвести до того, що новий тип ультрафіолетових ламп встановлюватимуть у школах, лікарнях та аеропортах тощо, щоб допомогти зупинити сезонні епідемії. Наразі така лампа коштує дорого – 700 фунтів, але при масовому виробництві ціна повинна впасти, пише Daily Mail.

Ці лампи не замінять вакцинацію, але дозволять підсилити рівень захисту людей від грипу. Ультрафіолет давно та активно використовують у медицині для знезараження, однак у публічних місцях його досі не застосовували, оскільки існуючі лампи можуть викликати рак шкіри чи спричинити катаракту рогівки ока.

Втім, новий тип ультрафіолетових ламп безпечний для людини. Ці лампи працюють в дальній частині ультрафіолетового спектру, на довжині хвилі в 222 нанометра, а не 254 нанометрів, як звичайні ультрафіолетові лампи.

Опублікував: Олег Устименко