СБУ побоюється, що згодом потужності заводу з виробництва авіадвигунів «Мотор Січ» буде перенесено за кордон, а унікальне підприємство знищать, - йдеться в ухвалі Шевченківського суду Києва від 7 вересня 2017 року, передають Патріоти України з посиланням на «Главком».
Цим рішенням за клопотанням контррозвідки суд арештував частину акцій «Мотор Січі» на депозитарних рахунках «Драгон Капітал».
Судом заблоковано:
Власникам, держреєстраторам та нотаріусам заборонили будь-які дії з акціями.
Підставою для кримінального провадження, розпочатого два місяці тому за ст. 113 КК «диверсія», став продаж контрольного пакету акцій «Мотор Січі». Минулого року його набули офшорні структури, за якими стоїть новий власник – китаєць.
Представники топ-менеджменту та власники ПАО «Мотор Січ» ведуть підготовку до переміщення виробництва за межі України, що має призвести до «ліквідації та знищення» заводу, стверджується в матеріалах СБУ. Мета угоди, вважають силовики: «ослаблення держави шляхом зруйнування вказаного підприємства як об'єкта, що має важливе народногосподарське та оборонне значення».
«Мотор Січ» – один з найбільших світових виробників авіадвигунів, які постачає свою продукцію в понад 100 країн світу. Кількість співробітників перевищує 25 тисяч; діяльність підприємства забезпечує замовленнями десятки підприємств України у галузі машинобудуванні, металургії, електроніки, хімічної промисловості, логістичної сфери, авіаперевезення тощо. Двигуни «Мотор Січі» використовуються на гелікоптерах типу Мі-2, Мі-8, Мі-24, КА-26 (28, 32) - армійська авіація; на літаках АН-26, АН-72, АН-74 та інших.
Донедавна В`ячеслав Богуслаєв, як основний акціонер, напряму володів 15,83% акцій «Мотор Січі», крім того, контролював 17,3% акцій через Business House Helena, 15,7% акцій через «Гарант Інвест», «Гарант Альфа», ЗАТ «Торговий дім «Олена», СК «Мотор Гарант» та інші компанії.
Проте, згідно з декларацією за минулий рік, почесний президент «Мотор Січі» зменшив свій власний пакет з 15,81% до 1,04%. А слідчі у свою чергу впевнені, що Богуслаєв також позбувся частки і у підконтрольних йому офшорах. За даними контрррозвідки, новий власник «Мотор січі» – китайський громадянин, який володіє фірмою Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd. (ім`я китайця не уточнюється в судових матеріалах). Мовляв, у його руках тепер перебуває контрольний пакет заводу у розмірі 56%, записаний на довірених осіб покупця та афілійовані з ним компанії.
Готуватися до продажу сторони розпочали ще у лютому 2015 року. Тоді «Мотор Січ» та китайська Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd. уклали Меморандум про співробітництво з метою створення заводу із виробництва авіаційних двигунів у місті Чунціні. Навесні минулого року «Мотор Січ» отримала позику у розмірі $100 млн від фірми з Віргінських островів Skyrizon Aircraft Holdings Limited (через посередника нею володіє саме Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd.). Гроші було надано під 0,3% річних на 10 років.
Ситуація навколо співпраці з китайцями виглядає дивною з огляду на її підтримку українським урядом. Ще до відкриття кримінального провадження віце-прем'єр-міністр Степан Кубів з гордістю заявляв журналістам, що «Мотор Січ» та згадувана вище Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co Ltd почнуть спільне виробництво і обслуговування авіадвигунів в Китайській народній республіці. Називав це «перемогою». У свою чергу, Китай планував інвестувати $250 млн у запорізьке підприємство.
Як повідомляв в інтерв’ю виданню delo.ua голова наглядової ради «Мотор Січ» Анатолій Малиш, будівництво в КНР стартувало рік тому, а поетапне введення в експлуатацію очікується з наступного року. Спочатку китайці збиратимуть двигуни з готових вузлів, пізніше перейдуть на замкнений цикл. Китайський напрямок мав частково компенсувати втрату значного ринку «Мотор Січі» в Росії. На побоювання журналістів щодо копіювання технології китайською стороною, Анатолій Малиш заспокоював: «юридична служба займається цим питанням..».
Китай розраховує на виробництво вертолітних двигунів Д-136, МС-500В і ТВ3-117ВМА-СБМ1В, а також двигунів для літаків загального призначення АІ-450С, турбореактивних Д436-148ФМ і Д-18Т тощо. Навесні Кубів анонсував, що перший двигун, зібраний за українськими технологіями на потужностях в Китаї, «може бути показаний» до кінця цього року.
СБУ не оцінило такої «райдужні» перспективи та, як ішлося вище, на початку липня відкрила кримінальне провадження. Згодом в офісах «Мотор Січі» та спорідненого «Мотор Банку» відбулись обшуки.
Силовики впевнені, що Богуслаєв добре знав про наслідки угоди: «…ослаблення України, як держави внаслідок зруйнування АТ «Мотор Січ», яке має народногосподарське та оборонне значення, шляхом переміщення за кордон українського виробництва та технологій».
Зі свого боку, в Антимонопольному комітету вважають, що наявні всі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції: частка громадянина Китаю перевищила 50% голосів без отримання дозволу Антимонопольного комітету. Комітет наполягає на недопущенні подальшої перереєстрації права власності на акції АТ «Мотор Січ».
Варто зазначити, що «Мотор Січ» має на Китай великі плани. Ще один потенційно потужний проект із Китаєм – спільне виробництво з КНР 50 літаків Ан-178. Рамкову угоду про серійне виробництво літака підписали державне підприємство «Антонов» та китайська фірма Beijng A-Star Science & Technology Co., Ltd два роки тому. «Мотор-Січ» виготовлятиме двигуни.
Наразі цей проект тимчасово підвис у повітрі, але для «Мотор Січі» він становить особливий інтерес. Про це може свідчити заява, яку зробили його представники під час останнього авіасалону Le Bourget-2017 на початку літа, про чергові перемовини з китайцями щодо виробництва літака. Заява була неочікуваною для офіційних представників «Антонова» та «Укроборонпрому», розповідав «Главкому» представник оборонного концерну. Мовляв, жодних зрушень у цьому питанні не відбулося.
Рамкова угода щодо Ан-178 не містить зобов’язань, але китайці для її реалізації програми створили спеціальну компанію Beijng A-Star Holding Co. LTD, з якою Україна підписала низку таких документів:
Як раніше писав «Главком», попри військове вторгнення Росії та запровадження Києвом антиросійських санкцій українське підприємство «Мотор Січ» і далі обслуговувало армію країни-агресора. Машинобудівний завод із Запоріжжя у 2016 році ремонтував двигуни для літаків авіаполку міноборони Росії, задіяного у воєнній операції в Сирії.
На сьогодні «Мотор Січ» є виконавцем держоборонзамовлення з ремонту та модернізації авіаційної техніки, має важливе значення для економіки та обороноздатності України. Наразі підприємство засипано військовими замовленнями – розробляє, ремонтує, модернізує та відновлює авіаційну техніку. Станом на 2017 рік держава має закупити авіаційні двигуни ТВ3-117ВМА-СБМ1В серії 4Е та модернізацію вертольотів Мі-8ТП до виду Мі-8 МСБ-В; Мі-2 до виду Мі-2 МСБ; Мі-8Т (Мі-9) до виду Мі-8 МСБ-В.
Консолідований чистий прибуток «Мотор Січі» в першому кварталі 2017 року становив 1,457 млрд гривень, що в 4,8 разу більше, ніж в аналогічний період минулого року.
14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...
Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...