Експерт розповів про зростання попиту на одяг вітчизняного виробництва

У першому півріччі на 30% зросли продажі одягу та взуття, який виготовляють невеликі українські підприємства. Товар вони реалізують переважно через шоу-руми та соціальні мережі.

"Криза, яку ми пережили внаслідок військових дій, падіння курсу гривні, доходів населення, втрати роботи, спровокувало українців, з одного боку, більш економно ставитися до купівлі предметів вжитку. З іншого - зайнятися підприємництвом. Багато людей, які виїхали з окупованих територій, втративши там роботу, не знайшовши тут, почали власну справу. Наприклад, шиють одяг. Моя сестра з Донецька. Вона почала шити дитячі ковдри, м'які іграшки. Продає свою продукцію через інтернет. Так роблять багато інших нових підприємців. За якістю продукція не поступається європейським брендам", - розповів директор економічних програм Українського інституту майбутнього Анатолій Амелін, передають Патріоти України.

Українці проявляють свій підприємницький талант і вчаться конкурувати з іншими виробниками.

"Податкова політика теж є важливим фактором. Податок ФОПу в 5 відсотків дає непогані можливості для таких підприємців. Будемо відвертими — не всі декларують доходи. Але тут вирішується інше завдання: або нам брати людей на соціальне забезпечення за рахунок інших платників податків, або дати їм можливість заробити, щоб люди були самодостатніми. Оскільки вони виробляють цю продукцію в Україні, це формує українське ВВП. Заробітки залишаються в країні, що стимулює споживання. Це один із факторів розвитку економіки. Якщо ми спробуємо зараз включити фіскальну репресивну машину, це нічим хорошим не закінчиться. Сподіваюся, що невдовзі продукція невеликих підприємств піде на експорт", - зазначив Амелін.

Продукція подібних підприємств розрахована на українців із середнім достатком.

"Українці з високим достатком традиційно віддають перевагу брендам. Хоча знаю не мало родин, які із задоволенням купують українську продукцію. У Латвії є теж виробники крафтових речей, але вони у 1,5-2 рази дорожчі, ніж аналогічна продукція європейських виробників. Таке виробництво має завжди вищу собівартість, ніж великі виробництва. Тут ми платимо за певний ексклюзив. На жаль, для України поки що це правило не працює. У нас багато місцевих дрібних виробників намагаються по ціні конкурувати із глобальними гравцями", - говорить Анатолій Амелін.

Джерело: Gazeta.ua
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Провідна неділя 2025 року: Прикмети та традиції, що треба знати про радоницю

неділя, 27 квітень 2025, 0:10

Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...

Світла середа 2025: Традиції і заборони третього дня після Великодня

середа, 23 квітень 2025, 7:40

Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...