Про це йдеться в статті 112.ua про ринок таксі в Україні, передають Патріоти України.
"Якби таксист потрапив з пасажиром в ДТП, але при цьому мав ліцензію і зовнішню атрибутику таксі, це стало б незаперечним підтвердженням того, що він виконував комерційну поїздку.
Пасажир, який отримав каліцтва, мав би шанси домогтися компенсації. Більш того, якщо б у таксиста були оформлені трудові відносини з компанією, то не тільки від нього, але й від компанії (яка, зрозуміло, дорожить своїм ім'ям і майном), кажуть юристи. Ну а оскільки в більшості випадків такі угоди не оформляються, пасажир може робити спроби домогтися чого-небудь тільки від самого водія.
"Якщо ви на нелегальному таксі потрапляєте в ДТП, а такі випадки непоодинокі, ви ніколи не доведете в суді, що ви збиралися купити послугу у водія. Він скаже, що над вами просто зглянувся і підвозив вас, не плануючи брати гроші. У випадку з легальним водієм, у якого є ліцензія і страховка, пасажиру нічого не потрібно доводити. Це вже очевидно, що вам надавалася платна послуга і вона не була завершена", - говорить голова правління Всеукраїнської громадської організації "Українська Таксомоторна Асоціація" (УТМА) Андрій Антонюк.
З ним погоджується і юрист Вадим Володарський. Проблема в тому, що у нас переважна більшість так званих служб таксі юридично такими не є. Це ті, хто надає інформаційні послуги з пошуку пасажира або водія. А серед водіїв автомобілів далеко не кожен зареєстрований як приватний підприємець. І якщо немає ніяких документів, то потерпілий в ДТП пасажир в судовому порядку може стягнути відшкодування з винуватця ДТП. Адже винуватцем може бути не тільки таксист, який віз людину, але і той, з ким сталося зіткнення.
За наслідки водіння за законом відповідальність несе сам водій. Тому якщо з вини водія завдано шкоди, він сам його повинен компенсувати. Якщо цей вид відповідальності застрахований, то це може таку відповідальність полегшити, сказали 112.ua в партнері Über в Україні, компанії Uberdrive: "Наша компанія у випадку ДТП надає водіям юридичну допомогу. У нас є адвокат по ДТП, він завжди на зв'язку і може допомогти коректно вирішити ситуації, пов'язані з ДТП чи іншими ситуаціями". Втім, далеко не всі компанії мають навіть юриста, і тим більше про страхування тут мова не йде.
У Uklon запевнили, що всі поїздки на автомобілях компанії застраховані в "AXA Страхування Життя". "Страхова сума становить 50 тис. грн і покриває збиток здоров'я, заподіяний пасажиру Uklon у випадку ДТП під час поїздки", - повідомили в прес-службі компанії.
У Uberdrive повідомили, що також пропонують водіям оформляти страхування пасажира – коштує це від 51 грн в рік. При цьому якщо здоров'ю пасажира було завдано шкоди, страхова компанія може виплатити компенсацію до 100 тис. грн. При цьому, представник компанії підкреслив, що компанія рекомендує водієві потурбуватися страхуванням своєї відповідальності – це добровільне його рішення. "Обов'язкова страховка пасажира законом не передбачена. Ті таксі, які переживають за своїх пасажирів і за свій бренд, страхують пасажирів добровільно", - підкреслив Андрій Антонюк з УТМА.
Іншими словами, пасажиру варто поцікавитися перед поїздкою на таксі, чи застрахована вона, оскільки велика ймовірність, що в разі НП, "питати" не буде з кого."
14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...
Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...