Ілюструючи "злочин" українських націоналістів, польський канал показав фото звірства польських партизанів

11 липня в Польщі вперше відзначали «Національний день пам'яті жертв геноциду громадян Другої Речі Посполитої, здійсненого українськими націоналістами».

З цієї нагоди канал «Хісторія» (TVP «Historia») опублікував на своїй сторінці в «Фейсбуці» повідомлення, проілюструвавши його знімком, на якому зображені замордовані тіла людей.

Однак, як повідомляють Патріоти України з посиланням на польську "Газету виборчу", тими людьми виявилися не поляки, а українці, убиті польськими партизанами.

Згідно з польськими даними, тоді загинуло 194 людини, в тому числі 45 чоловіків, решта - жінки і діти. Крім того, нападники забрали з собою одяг, білизну, взуття, сільськогосподарський інвентар, корів, свиней і коней, що належали жителям Верховини.

Загоном командував Мечислав Паздзерській - «Шарій» і Станіслав Секула - «Сокул».

Згідно з радянськими даними, в Верховині загинуло 240 українців: "... 6 червня 1945 року Банда АК, очолювана Соколом, напала і повністю знищила українське населення в селі Верховина, Красноставського району, що межує з Хелмський повітом; вбила всіх поголовно жителів, в тому числі старих і дітей. 240 трупів зафіксовано на місці представниками. Сьогодні, 7 червня, йдуть важкі бої в районі села Козіляни, Хелмського повіту. Банда налічує до 600 осіб" (ЦДАГО України. - Ф. 1. - Оп. 23. - Спр. 4356. - Арк. 113- 142).

Причиною нападу було прагнення керівництва НВС порушити перемир'я між іншою антикомуністичною організацією «Воля і незалежність» і Українською Повстанською Армією, каже польський історик Гжегож Мотика.

Крім того, додає він, на жорстокість акції міг вплинути той факт, що багато бійців загону НВС раніше служили в 27-ої Волинської дивізії Армії Крайової, сім'ї яких постраждали від рук УПА на Волині.

Публікацію з помилковим фото передрукували і інші польські ЗМІ: Nasz Dziennik, Kresy24.pl, wPolityce і «ТВ Польска» (TVP).

Кілька користувачів «Фейсбуку» вказали на помилку:

«На майбутнє раджу вам перевіряти історичні джерела перед їх публікацією, тому що такими повідомленнями ви доводите, що вас не можна сприймати як важливу станцію», - написав один з них.

«Але це ж знімок злочину польських націоналістів з Національних збройних сил проти 196 українців в с. Верховини 6.06.1945 ... Як так сталося, що TVP Historia зробила таку кардинальну помилку?», - дивується інший.

З головної Фейсбук-сторінки каналу «Хісторія» повідомлення прибрали, однак його досі видно в інших розділах сторінки. Жодного спростування або коментаря опубліковано не було.
Опублікував: Олег Устименко
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Хіти тижня. "Надежда КГБ": У мережі показали невідоме фото молодого Ху*ла

четвер, 9 квітень 2020, 23:05

Венедиктов вирішив показати фотографію молодого Путіна після гучного скандалу, який в Росії вже називають конституційним переворотом.

Допомагає? - Московські попи на 3 літаках відганяли від Миколаєва коронавірус (фото, відео)

четвер, 9 квітень 2020, 22:59

Миколаївська область - єдина в Україні, де не зареєстровано жодного випадку зараження коронавірусом. 9 квітня священники 3 храмів Миколаєва облетіли місто на літаках з іконами і молитвою про захист від коронавірусу, передають Патріоти України з посилан...