Мають математичні здібності: Вчені зробили несподівану заяву про бджіл

Вчені стверджують, ніби бджолам під силу освоїти деякі математичні навички і всі вони мають різні рівні "здібностей".

Про бджіл-математиків заговорили австралійські та французькі вчені, повідомляє CBSNews з посиланням на Science Advances, передають Патріоти України.

Ще нещодавно вважалося, що числові навички як здатність використовувати символи або маркування для виконання арифметичних функцій типу додавання і віднімання доступні лише обмеженому числу нелюдських видів. До них зараховували шимпанзе, голубів, павуків і папуг. Тим не менш, вчені виявили, що деякі математичні навички можуть бути продемонстровані бджолами.

У лютневому випуску Science Advances дослідники з Австралії і Франції описують, як бджоли можуть використовувати кольори і символічні представлення для обчислення додавання або віднімання.

В експерименті бджоли, що вільно літають (Apis mellifera), увійшли до лабіринту, де вони могли отримати нагороду (цукор) або покарання (хінін), залежно від того, чи вибрали вони правильну або неправильну відповідь на кольоровий стимул. Комахам було наказано вибрати певне число елементів (форми алмазів, кіл, трикутників або квадратів), більшого чи меншого розмірів. Стимулювали комах жовтим і синім кольорами.

В алгоритм відповіді, що передбачає нагородження, було закладено математичну дію - додавання чи віднімання. Бджоли пройшли тест правильно, завдяки їхній здатності обчислювати візуальне представлення числа для отримання бажаного результату.

"Було б корисно вивчити ефективність бджіл у великих кількостях, щоб визначити, чи можуть вони використовувати наближення або точну арифметику для вирішення аналогічних великих арифметичних завдань", - кажуть автори звіту Скарлетт Ховард, Аврорі Аваргес-Вебер, Джейр Гарсіа, Ендрю Гринтри і Адріан Дай.

Також вчені підкреслили, що "деякі бджоли яскравіше інших", оскільки явно відрізняються від інших індивідуальними здібностями.

Нагадаємо, що раніше німецькі і швейцарські вчені, які опублікували свої дослідження в тому ж Science Advances, повідомляли, що бджоли стали менше танцювати. На зміну "традиційному танцю" приходить менш поетична, але більш практична стратегія. Все менше бджолині колонії в Європі користуються танцями для обміну інформацією – у сучасному мінливому світі це стало даремною справою.

З приблизно 500 видів бджіл, які зараз живуть на планеті, близько десятка користуються "мовою танцю". Серіями рухів сусіди по вулику передають інформацію про розташування джерел їжі, її кількість, відстань до неї тощо. Вважається, що цей механізм має надзвичайно довгу історію і "танець бджіл" розвивався більш 20 мільйонів років. Однак у наш час він, схоже, помирає.

Один з найважливіших для християн днів року. Благовіщення Пресвятої Богородиці: Історія і заборони свята