На Чемпіонаті світу зі спорту надлегкої авіації в Угорщині конструктор літака Юрій Яковлєв завоював на ньому золоту медаль, передають Патріоти України.
"В цьому році чемпіонами світу ми стали набагато легше, ніж раніше, - каже Юрій. - Багато в чому завдяки великому "ліхтарю". Справа в тому, що вправи на змаганнях в основному навігаційні: треба летіти дуже точно по карті - плюс мінус 300 метрів і з мінімальною похибкою за часом. Одночасно треба знаходити місця, позначені на фотографіях і вказувати їх на карті. Без великого кута огляду цього не зробити."
Витрата пального у літака 4,5 літрів на 100 км на швидкості 110 км на годину. Вага - 290 кг. 40-а модель поки існує в єдиному екземплярі.
"Літак обладнаний потужними закрилками, - каже Яковлєв. - При відхиленні вниз, вони сильно зменшують мінімальну швидкість. У цій моделі це 55 км на годину. Максимальна - 250."
Такий швидкісний інтервал допомагає вибирати оптимальний режим польоту. І - точно приземлятися. Літак здатний сідати навіть на непристосовану палубу корабля у відкритому морі.
"Найбільший кайф - коли заходжу на посадку і сідаю з точністю до 5 метрів, - говорить Яковлєв. - Цікаво, що перший раз літак злетів 13 числа в п'ятницю. Ця золота медаль - моя 13-а нагорода, а модель - 13-та розробка."
На початку 1990-х Юрій Яковлєв пішов із заводу "Антонов" і створив компанію з виробництва надлегких літаків. Тоді в українську фірму інвестував фінський підприємець. Вистачило коштів розробити два літаки. На виставки в українських винахідників грошей не було, і Юрій Яковлєв вирішив брати участь у змаганнях, де повинна була відбутися презентація надлегких моделей. Перший літак вдалося продати за 12 000 доларів. Це дало поштовх для виробництва.
Сьогодні підприємство "Аеропракт" займає третє місце в світі по виробництву легких і надлегких літаків. За 25 років зроблено майже 1100 апаратів. Цех з виробництва базується в центрі столиці.
"Літаки класу ultra-light - це як мотоцикли, - каже Яковлєв.- Основне їх призначення - розвага. Така собі "техніка вихідного дня"."
"Аеропракт" випускає літаки з різними опціями, є навіть автопілот з прив'язкою до GPS. Основні серійні моделі дві: А22 за 45 тис євро і нова модель А32 за 55 тис. Під замовлення випускаються літаки- амфібії, які можуть сідати як на воду, так і на сушу і надлегкі спортивні моделі.
"Австралія, Іспанія, Франція, Чилі, Аргентина, Панама, - перераховує Яковлєв. - Більшість йде на експорт - більш, ніж в 40 країн. Тільки один-два літаки на рік залишаються в Україні. Кілька літаків щорічно продаємо в США."
Український літак зроблений з американського металу і пофарбований американською фарбою. Мотор - австрійський, обтяжка французька. Для того, щоб запустити нову модель, треба максимум пару років. При цьому левова частка часу витрачається не на власне розробку, а на запуск серії. В середньому в місяць виготовляють 7 двомісних "Аеропрактів".
Всього в літаку більше 2000 деталей і вузлів. Стільки ж на один літак йде заклепок. Частина нижньої площини крила робиться зі спеціальної тканини - для зниження ваги апарату.
"Наші літаки практично вічні, - запевняє Яковлєв. - Деталі міняємо, а більше проблем немає. Якщо літак стоїть в приміщенні, то може прослужити десятки років."
14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...
Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...