На Чемпіонаті світу зі спорту надлегкої авіації український конструктор завоював золоту медаль (фото)

Минулими вихідними у Харкові пройшов щорічний фестиваль KharkivAVIAfest. Одним з його хедлайнерів став літак класу ultra-light AEROPRACT-40.

Літак AEROPRACT-40. Вага 290 кг

На Чемпіонаті світу зі спорту надлегкої авіації в Угорщині конструктор літака Юрій Яковлєв завоював на ньому золоту медаль, передають Патріоти України.

"В цьому році чемпіонами світу ми стали набагато легше, ніж раніше, - каже Юрій. - Багато в чому завдяки великому "ліхтарю". Справа в тому, що вправи на змаганнях в основному навігаційні: треба летіти дуже точно по карті - плюс мінус 300 метрів і з мінімальною похибкою за часом. Одночасно треба знаходити місця, позначені на фотографіях і вказувати їх на карті. Без великого кута огляду цього не зробити."

Витрата пального у літака 4,5 літрів на 100 км на швидкості 110 км на годину. Вага - 290 кг. 40-а модель поки існує в єдиному екземплярі.

"Літак обладнаний потужними закрилками, - каже Яковлєв. - При відхиленні вниз, вони сильно зменшують мінімальну швидкість. У цій моделі це 55 км на годину. Максимальна - 250."

Такий швидкісний інтервал допомагає вибирати оптимальний режим польоту. І - точно приземлятися. Літак здатний сідати навіть на непристосовану палубу корабля у відкритому морі.

"Найбільший кайф - коли заходжу на посадку і сідаю з точністю до 5 метрів, - говорить Яковлєв. - Цікаво, що перший раз літак злетів 13 числа в п'ятницю. Ця золота медаль - моя 13-а нагорода, а модель - 13-та розробка."

На початку 1990-х Юрій Яковлєв пішов із заводу "Антонов" і створив компанію з виробництва надлегких літаків. Тоді в українську фірму інвестував фінський підприємець. Вистачило коштів розробити два літаки. На виставки в українських винахідників грошей не було, і Юрій Яковлєв вирішив брати участь у змаганнях, де повинна була відбутися презентація надлегких моделей. Перший літак вдалося продати за 12 000 доларів. Це дало поштовх для виробництва.

Сьогодні підприємство "Аеропракт" займає третє місце в світі по виробництву легких і надлегких літаків. За 25 років зроблено майже 1100 апаратів. Цех з виробництва базується в центрі столиці.

Літак AEROPRACT-40 має двигун позаду

"Літаки класу ultra-light - це як мотоцикли, - каже Яковлєв.- Основне їх призначення - розвага. Така собі "техніка вихідного дня"."

"Аеропракт" випускає літаки з різними опціями, є навіть автопілот з прив'язкою до GPS. Основні серійні моделі дві: А22 за 45 тис євро і нова модель А32 за 55 тис. Під замовлення випускаються літаки- амфібії, які можуть сідати як на воду, так і на сушу і надлегкі спортивні моделі.

AEROPRACT-40

"Австралія, Іспанія, Франція, Чилі, Аргентина, Панама, - перераховує Яковлєв. - Більшість йде на експорт - більш, ніж в 40 країн. Тільки один-два літаки на рік залишаються в Україні. Кілька літаків щорічно продаємо в США."Кабіна пілота AEROPRACT-40

Український літак зроблений з американського металу і пофарбований американською фарбою. Мотор - австрійський, обтяжка французька. Для того, щоб запустити нову модель, треба максимум пару років. При цьому левова частка часу витрачається не на власне розробку, а на запуск серії. В середньому в місяць виготовляють 7 двомісних "Аеропрактів".Приборна дошка AEROPRACT-40

Всього в літаку більше 2000 деталей і вузлів. Стільки ж на один літак йде заклепок. Частина нижньої площини крила робиться зі спеціальної тканини - для зниження ваги апарату.Літак AEROPRACT-40. Шасі

"Наші літаки практично вічні, - запевняє Яковлєв. - Деталі міняємо, а більше проблем немає. Якщо літак стоїть в приміщенні, то може прослужити десятки років."Літак AEROPRACT-40. Саме на цій моделі Юрій Яковлєв став чемпіоном на змаганнях в Угорщині

Австрійський двигун на AEROPRACT-40

Юрій Яковлєв - співвласник підприємства, головний конструктор, пілот-спортсмен і чемпіон світу

Літак AEROPRACT-40 і його великий "ліхтар"

Джерело: Gazeta.ua
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Провідна неділя 2025 року: Прикмети та традиції, що треба знати про радоницю

неділя, 27 квітень 2025, 0:10

Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...

Світла середа 2025: Традиції і заборони третього дня після Великодня

середа, 23 квітень 2025, 7:40

Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...