Найбільший інфраструктурний проект часів незалежності: Навіщо Україні Бескидський тунель (фото)

У четвер, 24 травня, в Україні відкриють один з наймасштабніших інфраструктурних проектів України за останні 15 років – двоколійний Бескидський залізничний тунель, який є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції в ЄС.

У цьому напрямку йде більше 60% транзитних вантажів у країни Західної і Центральної Європи, - йдеться в матеріалі журналу "Новое время", передають Патріоти України.

Новий тунель побудований всього за 22 м від старого, який діяв ще з часів Австро-Угорської імперії.

Довжина нового тунелю становить більше 1700 метрів, таким чином він є другим в Україні після Лутугинського, в Луганській області. Його максимальна глибина – 180 метрів від поверхні Бескидського хребта.

Наявний Бескидський тунель є єдиною одноколійною ділянкою на всій довжині V Критського коридору, що проходить через території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст – Любляна – Будапешт – Братислава – Ужгород – Львів). Це ключова точка, що зв'язує з Європою транспортні коридори, що йдуть із Росії.

Старий тунель був побудований в 1886 році за часів імператора Франца Йосифа I. Він повинен був служити переходом зі східних регіонів Австро-Угорщини в Центральну Європу і пов'язувати Закарпаття з українськими землями, що перебували під владою імперії.

Старе фото Бескидського тунелю і мосту біля нього

Під час Другої світової війни тунель пошкодили угорські війська, однак в 1946-му його відновили. Також його реконструювали в 1956 році, коли проводили електрифікацію залізничної лінії.

Згодом, як будь-яка споруда, тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Через деформації грунту і руйнування дренажної системи в тунель почали потрапляти грунтові води, а взимку ситуація погіршувалася – зі старого тунелю кожен день вивозили до 15 тонн льоду.

Через загрозу безпеці руху поїздів на початку 2000-х років тодішній міністр транспорту Георгій Кірпа ініціював будівництво нового Бескидського тунелю. Проектування будівництва почалося тільки в 2011 році, а роботи – в 2013.

Старий тунель зберігається як складова частина комплексу нового тунелю. Однак, він буде використовуватися як робоча штольня з обслуговування нового тунелю, а також для евакуації людей у разі аварійних ситуацій.

Загальна вартість будівництва Бескидського тунелю оцінюється майже в 2,2 млрд грн. Проект реалізувався на кредитні кошти, надані Україні Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) і Європейським інвестиційним банком (ЄІБ).

Використання фінансів і весь процес робіт контролювала австрійська компанія D2 Consult, яка виграла тендер ЄБРР. В умовах угоди з кредиторами також відзначається, що без підпису австрійського контролера на будівництво не виділяється ні копійки.

Будівництвом тунелю займалися вітчизняні компанії. Так, основні будівельні роботи, а саме пробивання і бетонування тунелю, і його гідроізоляцію, виконувала компанія БА Інтербудмонтаж Україна, яка виграла тендер в 2011 році.

Весь обсяг будівельних робіт підрядник закінчив восени 2017 року, і тоді роботами зайнялися підрозділи Укрзалізниці. Вони облаштовували земляне полотно на підходах до нового тунелю, укладали верхню будову колії, зараз проводять монтаж лінії електропередачі та зв'язку.

У минулому столітті Бескидський тунель служив стратегічним переходом для радянських залізниць. Адже через нього проходила половина пасажирських і вантажних перевезень, що перетинали західні кордони СРСР.

Зараз транспортний коридор має стратегічне значення для України, оскільки 60% перевезень через західний кордон країни здійснюється через нього.

За словами прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана тунель є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції в Євросоюз.

За даними Укрзалізниці, новий тунель буде пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 км/год проти нинішніх 25 пар. А максимальна швидкість поїздів виросте з 40 км на годину до 60-70 км на годину.

Таким чином, пуск тунелю дозволить Україні в кілька разів збільшити обсяг транзитних і внутрішніх залізничних перевезень.

Опублікував: Олег Устименко
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

14 вересня - Воздвиження Хреста Господнього: Що категорично не можна робити в цей святковий день

субота, 14 вересень 2024, 0:10

14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...

Різдво Пресвятої Богородиці: Ця сильна молитва, прочитана з чистою душею, допоможе здійснити найзаповітніші бажання

неділя, 8 вересень 2024, 5:00

Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...