Не через Homo sapiens: Учені з'ясували, через що вимерли неандертальці

Зміни клімату мали більший вплив на зникнення найближчих родичів Homo sapiens, неандертальців, ніж уважали раніше.

Учені вивчали зміни клімату в Європі за допомогою сталагмітів у печерах

Про це йдеться в дослідженні, опублікованому 27 серпня в науковому журналі PNAS, передають Патріоти України.

Неандертальці існували в Євразії протягом приблизно 350 тис. років, однак вимерли орієнтовно 40 тис. років тому, під час останнього льодовикового періоду. Після них у Європі розселилися пращури сучасних людей.

Група дослідників, яка вивчає сталагміти в Румунії, знайшла доказ того, що перед зникненням неандертальців у Європі був період холодного і сухого клімату, що призвело до проблем із продовольством. Сталагміти мають кільця, схожі на деревні, які можуть дати уявлення про зміну клімату.

Співавтор дослідження і старший викладач Університету Нортумбрії доктор Васіле Ерсек розповів телеканалу Fox news, що вчені розглядали серед причин зникнення неандертальців клімат і появу сучасних людей. "Наше дослідження показує, що зміна клімату, можливо, відіграла важливу роль у зникненні неандертальців", – зазначив він. Доктор Ерсек і його команда оглянули сталагміти у печерах і з'ясували, що у більш холодні періоди часу майже немає археологічних артефактів.

Хоч неандертальці навчилися використовувати вогонь, вони не мали у своєму раціоні риби і рослин, що обмежувало їхні джерела їжі. Через холоди тварин, якими харчувалися неандертальці, в Європі стало менше.

За словами вченого, коли до Європи прийшло потепління, неандертальці вже були приречені. "Їхня менша популяція не могла розширюватися, оскільки їхнє середовище проживання також зайняли сучасні люди", – підсумував він.

Опублікував: Олег Устименко

З архіву ПУ. "Потому что нельзя быть красивой такой": На сервісі знайомств заблокували акаунт моделі через "занадто привабливі" фото

понеділок, 7 березень 2022, 23:55

Додаток Tinder знову опинився в центрі скандалу через свою занадто жорстку політику щодо розміщуваних знімків.

З архіву ПУ. Як "зливали" Донецьк: "Центральна влада, яка довірила в 2014-му Донбас Ахметову і Таруті, не знала пару секретів", - журналістка