Розпіарений "металобрухт" не потрібен: Індія остаточно розпрощалась з "найліпшими російськими винищувачами"

Індія забракувала російський винищувач Су-57.

20 квітня, портал janes.com повідомив про те, що ВПС Індії офіційно вийшли з програми FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), в рамках якої планувалося спільно з Росією розробити бойовий літак п’ятого покоління на базі Су-57, передають Патріоти України.

У жовтні минулого року командування ВПС Індії зажадало закрити FGFA. На початку квітня поточного року представники Міноборони Індії здійснили офіційну поїздку в Росію – однією з обговорюваних тем став вихід Індії з програми.

У ВПС Індії вважають, що російський Су-57 не відповідає заявленим вимогам скритності. Крім того, індійська сторона вважає, що бойова авіоніка, радари і датчики російської розробки не відповідають стандартам п’ятого покоління. При цьому індійські військові заявляють, що пізніше можуть переглянути свої плани щодо програми FGFA або ж будуть закуповувати серійні зразки Су-57, якщо характеристики його фінальної версії будуть задовольняти вимогам Міноборони Індії.

Програма FGFA стартувала в 2007 році, її основними підрядниками стали ВАТ «Компанія «Сухой» з російського боку і Hindustan Aeronautics Ltd з індійської. Країни домовилися про створення винищувача п’ятого покоління на базі російського ПАК ФА, також відомого як Т-50 і пізніше перейменованого в Су-57. Через кілька років програма FGFA змінила назву на Perspective Multi-Role Fighter (PMF), але навіть в ВПС Індії її називають як і раніше. В рамках першого етапу програми вартістю $ 295 млн був розроблений дизайн індійського винищувача, але далі проект FGFA не просунулося через безліч розбіжностей, що виникли між сторонами.

Су-57 (ПАК ФА, Т-50, Виріб 701, винищувач 21) — російський винищувач п’ятого покоління, розроблюваний ОАК. Головним розробником є ВАТ Сухой, де він отримав позначення Т-50. На КнААВО, де збирають перші льотні екземпляри, називався виробом 701. Перший політ літак здійснив 29 січня 2010 року. На базі ПАК ФА створюється експортна модифікація для ВПС Індії.

17 червня 2010 прем’єр РФ Володимир Путін після спостереження за ходом випробувань літака заявив, що «на першому етапі створення літака було витрачено 30 мільярдів рублів, ще стільки ж потрібно для завершення проекту». Він пояснив, що потім почнеться модернізація двигуна, озброєння і так далі. При цьому, за словами Путіна, літак буде в 2,5-3 рази дешевшим закордонних аналогів.

Терміни серійних поставок літака в російські війська неодноразово змінювались: вони були заплановані на 2015, 2016, пізніше — на 2017 рік і 2018 рік.

Літак розробляється для заміни МіГ-29 і Су-27 в російських ВПС. Для експортних поставок на базі ПАК ФА спільно з Індією створювалась експортна модифікація літака, що отримала позначення FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft — винищувач п’ятого покоління). Загальна вартість проекту оцінювалась у вісім-десять мільярдів доларів.

Опублікував: Олег Устименко
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

14 вересня - Воздвиження Хреста Господнього: Що категорично не можна робити в цей святковий день

субота, 14 вересень 2024, 0:10

14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...

Різдво Пресвятої Богородиці: Ця сильна молитва, прочитана з чистою душею, допоможе здійснити найзаповітніші бажання

неділя, 8 вересень 2024, 5:00

Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...