Зі свого боку чимало "євробляхерів" уже поховали свої машини за кордоном або здають їх на металобрухт, передають Патріоти України з посиланням на Обозреватель.
Сайти безкоштовних оголошень зараз буквально завалені пропозиціями від шахраїв, які пропонують дистанційно зняти авто на єврономерах з реєстрації у країнах ЄС — Литві, Польщі, Словаччини тощо. За свої послуги просять 200-500 доларів.
Павло Білецький, керівник закарпатського відділення громадської організації "Доступне авто" попереджає, що слід остерігатися таких пропозицій і вивчати закони тих країн, де зареєстрована ваша машина. "Наприклад, у Литві, якщо ти не заплатив страховку, то твій автомобіль автоматично знімають з реєстрації. Досить просто зайти до їхнього реєстру та роздрукувати виписку, надати її на нашій митниці для оформлення. А у Словаччині зняти автомобіль з реєстрації без присутності на місці самої машини просто неможливо", — розповів Білецький.
Адвокат Андрій Вареник також не радить користуватися послугами посередників. "Коли відбуваються такі масові процеси в країні, завжди з'являються охочі на цьому заробити. Тому тут можна вскочити у халепу", — зазначив у розмові з нами юрист.
Також, за словами Білецького, у Львівській області налагодили шахрайський бізнес. "Там на кольоровому принтері роздруковують документ про те, що автомобіль поставили на українську реєстрацію. Люди вірять. А коли ця хвиля оформлення мине і ваші документи почнуть перевіряти, то з'ясується, що це фальшивка. Будуть неприємності", — наголосив Білецький.
Слід зазначити, що переважно оформлювати авто почали власники елітніших моделей. Багато хто з покупців старих "євроблях" вважає за краще зараз їх "поставити на прикіл". Або навіть залишити за кордоном.
"У нас в Закарпатті зараз мало їздять на "єврономерах". Закон ухвалили несподівано, і люди, які на цих машинах були за кордоном на заробітках, їздили за покупками, у справах — не змогли повернутися. Їх не впускали, треба було залишити 2 тис. євро застави на митниці. У кого з собою такі гроші? На відміну від Польщі, у нас населені пункти Словаччини та Угорщини близькі до кордону, багатьом вдалося домовитися і поставити автомобілі під наглядом у дворах європейців або на парковках. Але не всім", — розповів нам Павло Білецький.
На кордоні з Польщею населені пункти розташовані далеко. І багатьом українцям довелося кидати авто на парковках супермаркетів, на неофіційних парковках і навіть уздовж доріг на полях і в лісосмугах. Зараз ці автомобілі просто розбирають.
Інші власники "євроблях" розповідають, що здають свої автомобілі на металобрухт. Наприклад, у Харкові з'явилися оголошення про прийом авто на метал, можна заробити приблизно 250 доларів.
Адвокат Андрій Вареник наголошує, що єдиний спосіб повернути транзитне авто в Україну — це розмитнити його і поставити на українську реєстрацію.
"Інакше ваше авто так і залишиться у Європі. Причому шукати його господаря і намагатися повернути йому машину — безглуздо. Навіть на запчастини там його можуть не прийняти, бо ви фактично не є власником. Може, на металобрухт піде. Думаю, що вже за півроку таких автомобілів в Україні залишиться небагато. Вони будуть їздити в межах свого населеного пункту. Або залишаться ті, хто їздитиме на них із ризиком отримати великий штраф", — пояснив юрист.
Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...
Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...