Минулого тижня Рада національної безпеки і оборони запрвадила санкції не лише проти «ВКонтакте» та «Яндекса», а й проти двох виробників автотранспорту – ГАЗ та ПАЗ, повідомляють Патріоти України.
Також санкції подовжили проти виробника вантажівок – компанії КамАЗ. Техніка цих заводів не може брати участі в державних тендерах.
Без уваги РНБО поки що залишилися ВАЗ і УАЗ. Хоча компанії працюють в Україні теж не без труднощів. З 2016 року для цих виробників діють спеціальні імпортні мита, які встигли відчутно вдарити по обсягах їхніх продажів на українському ринку.
Введення санкцій зовсім не означає повну заборону російської автомобільної техніки в Україні. «Газелі» і «ПАЗіки» будуть, як і раніше, продаватися в українських автосалонах. Однак вітчизняні дистриб'ютори вже не зможуть брати участь у державних тендерах – документ РНБО забороняє держкомпаніям будь-яку продукцію ГАЗ, ПАЗ та КамАЗ.
Позбавлення можливості брати участь у держтендерах для деяких російських виробників рівносильна втраті ринку. Так, наприклад, ПАЗ левову частку своїх автобусів в Україні продає через аукціони навчальним закладам.
Користуються популярністю в Україні й автомобілі групи ГАЗ, яка відома своїми «Газелями». У 2016 році, за даними асоціації «Укравтопром», у списку найбільш продаваних комерційних автомобілів бренд посів третє місце.
В успіху ГАЗ в Україні також не останню роль відіграють державні закупівлі. Причому російську техніку купують навіть силові відомства, які беруть безпосередню участь в бойових діях на Донбасі.
Так, наприклад, у 2015 році МВС купило 25 авто для перевезення затриманих. Автозаки були побудовані на базі ГАЗ-3302 «Газель». Сума контракту становила 11 мільйонів гривень.
У 2014 році Національна гвардія, яка входить у структуру МВС, закупила 29 російських КамАЗів. Нацгвардійці заплатили росіянам 27,71 млн гривень. Причому КамАЗи купувалися без тендера, а за так званою переговорною процедурою. Таку схему закупівель пояснювали терміновістю.
Сьогодні ж ГАЗи, ПАЗи і КамАЗи брати участі в держтендерах не можуть.
Ще до введення санкцій, наприкінці 2015 року, Україна вирішила вдарити по російських автомобілях спеціальними імпортними митами. Тоді уряд ввів для всіх без винятку автомобілів з російською пропискою антидемпінгове мито – 10,41% від вартості авто.
Але для деяких виробників ставка виявилася ще вищою. Наприклад, з автомобілів «АвтоВАЗу» збирають 14,57% податку. Ще вище мито для «Соллерс – Далекий Схід», який збирає УАЗи. Йому доводиться платити 17,66% імпортного податку. Причина «особливого» ставлення для цих виробників не пояснювалась. Можна припустити, що в уряді підрахували, що ВАЗ та УАЗ дотуються більше, ніж інші російські автозаводи. Тому й мито для них має бути вищим.
До всього з 2016 року між Україною і Росією не діє зона вільної торгівлі. А це означає, що з імпортних російських автомобілів додатково збирають ще 10-відсотковий імпортний податок. Тобто, наприклад, при ввезенні автомобілів «АвтоВАЗа» імпортеру при розмитненні доводиться платити у вигляді податків майже чверть вартості автомобіля.
Нова податкова політика не змусила довго чекати результату. У січні 2016 року «АвтоВАЗ» фактично припинив поставки автомобілів в Україну. Дефіцит ВАЗів на українському авторинку можна спостерігати і сьогодні – в продажу залишилися далеко не всі моделі. Приміром, найбільший представник «Лади» в Україні – група компаній «АІС» – пропонує тільки позашляховик «Нива» і фургон «Ларгус». Тоді як відома «Лада Гранта», що входила в десятку найдешевших автомобілів, зовсім зникла з автосалонів.
14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...
Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...