"Укравтодор" анонсував перші платні дороги в Україні

З 10 варіантів платними можуть бути три. Експерти: народ заманять різними тарифами.

В "Укравтодорі" назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні. Журналісти з'ясували, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд, передають Патріоти України з посиланням на Сегодня.

Дороги

Голова "Укрдорінвест" Олена Криворучко днями розповіла, що "Укравтодор", разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати. З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква. За словами Криворучко, щоб побудувати за цим маршрутом нову дорогу, потрібні $ 535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $ 27 млн) на рік. Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $ 290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $ 4 млн на рік. Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $ 293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $ 35 млн на рік. Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.

За 4 літри бензину

Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг. "У нас проблема зараз в іншому – нам потрібно зацікавити інвесторів приходити і вкладати гроші в такі проекти. А потім вже інвестор сам знайде можливість переконати громадян користуватися цією", – пояснює він.

Експерт не виключає, що підрядники, щоб привернути автомобілістів, пропонуватимуть різні тарифні плани – наприклад, суттєві знижки для тих, хто користується дорогою часто. При цьому, на думку Кави, проїзд дорогою Київ – Біла Церква (відстань становитиме приблизно 60 км) може коштувати приблизно як 2-3, а максимум 4 літри бензину. Тобто проїзд по цій дорозі коливатиметься від 60 до 120 грн. Щоправда, розповів експерт і про проблеми, які існують сьогодні. "Наприклад, дорога від Львова до польського кордону (Львів – Краковець. – Авт.). Там зараз камінь спотикання – контрольно-пропускний пункт. Потрібно вирішувати питання з митницею, а також Польщею з приводу створення максимально швидкої процедури контролю. Адже якщо людина заплатить за дорогу, проїде нею, заощадить півгодини свого часу, а потім 6 годині стоятиме на кордоні – це нікого не стимулюватиме цією дорогою користуватися", – резюмує фахівець.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Трійця: Легке меню до святкового столу (фото, відео)

субота, 7 червень 2025, 23:10

На свято можна приготувати прості страви, які не вдарять по фігурі. У неділю, 23 червня, цьогоріч відзначатиметься Трійця – 50-й день після Великодня (Воскресіння Христове). Традиційно меню на Паску жирне, у ньому багато м'ясних страв, оскільки до свя...

Провідна неділя 2025 року: Прикмети та традиції, що треба знати про радоницю

неділя, 27 квітень 2025, 0:10

Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...