У п'яте - щезли динозаври: Вчені заявили про початок глобальної катастрофи - шостого вимирання Землі

Наша планета пережила 5 масових вимирань. Під час найбільшого з них, 65 мільйонів років тому, вимерли динозаври. Шосте вже почалося, впевнені біологи.

Зникнення видів йде повним ходом, і воно масштабніше, ніж припускали раніше, передають Патріоти України з посиланням на The Guardian.

Гинуть і звичайні, й рідкісні тварини. Вчені звинувачують в цьому людей – нас занадто багато: ми без міри споживаємо їжу, воду і природні ресурси.

Нове дослідження, на яке посилається газета, опубліковано в офіційному журналі Національної академії наук США. Вимирання в роботі називається біологічною анігіляцією. Тварини гинуть через руйнування їх місця існування, браконьєрів, забруднення і глобального потепління. Але ключові – це перенаселеність планети, приріст населення і надмірне споживання, особливо серед багатіїв.

Ареали проживання однієї третини з 27 500 різновидів наземних хребетних, досліджених вченими, істотно скоротилися за останні десятиліття. Африка, Південна Європа і Близький Схід – історичне середовище проживання левів. Зараз велика частина їх популяції зникла.

Інші вчені менш песимістичні. Наприклад, професор Стюарт Пімм з американського Університету Дьюка не згоден з мексиканським колегою. На його думку, планета стоїть на порозі нового масового вимирання, але його ще можна запобігти. Що стосується левів, учений наводить в приклад ПАР, де тварин взяли під охорону національні парки.

За даними Всесвітнього фонду дикої природи (WWF), чисельність видів з 1970 років скоротилася на 58%. Перше масове вимирання на Землі відбулося 443 мільйонів років тому, коли льодовиковий період знищив 60-70% життя, яке була зосереджене в океанах.

Опублікував: Олег Устименко