У лютому – травні 2016 року Державне підприємство «Антонов» відновило і підняло в небо широко фюзеляжний вантажний літак Ан-22 «Антей», після чого він активно був задіяний у перевезеннях по всьому світу в складі «Авіаліній Антонова». Подія не типова в тому плані, що літак був побудований в 1974 році та не літав з 2009 року, передають Патріоти України з посиланням на Промисловий портал.
Історія радянського важкого турбогвинтового транспортного літака Ан-22 «Антей» почалася в 1960 році. Вантажна кабіна проектувалася з урахуванням перевезення всієї наявної в країні військової та цивільної техніки масою до 50 тонн.
Для можливості експлуатації з ґрунтових аеродромів застосовано многоколісне шасі з пневматиками низького тиску. Літак планувалося оснастити чотирма турбогвинтовими двигунами НК-12МВ з гвинтами АВ-90 діаметром 6,2 метра.
Перший політ Ан-22 зробив 27 лютого 1965 з аеродрому Київського авіазаводу Святошин на військовий аеродром у місті Узин Київської області. Перша публічна демонстрація літака відбулася 15 червня 1965 року у Франції, на авіасалоні в Ле Бурже.
Серійне виробництво Ан-22 було організовано на Ташкентському авіазаводі. Перші «Антеї» стали надходити у ВПС СРСР в січні 1969 року. Виробництво літака тривало до січня 1976 року. Всього було випущено 66 «Антея», з них 22 – у варіанті Ан-22А.
Виробництво Ан-22 було припинено на користь розширення виробництва новітнього в той час турбореактивного військово-транспортного літака Іл-76, яке розгорталось на Ташкентському авіазаводі з початку 1970-х років. Крім того, турбогвинтові двигуни стали вважатися застарілими та більш складними в обслуговуванні та ремонті.
В процесі експлуатації Ан-22 «Антей» в катастрофах і аваріях втрачено дев’ять машин.
Крім України нині в льотному стані знаходяться ще сім літаків в Росії.
Екіпаж: 5-6 чоловік
Пасажиромісткість: 29 осіб, які супроводжують вантаж або 290 солдатів або 206 поранених або 151 парашутист-десантник.
Вантажопідйомність: 60000 кг
Довжина: 57,31 м
Висота: 12,54 м
Розмах крила: 64,40 м
Маса спорядженого: 120000 кг
Нормальна злітна маса: 205000 кг
Максимальна злітна маса: 226000 кг
Маса палива у внутрішніх баках: 127619 л
Максимальна швидкість: 650 км/год
Крейсерська швидкість: 580 км/год
Практична дальність: 5225 км
Перегінна дальність: 8500 км
Практична висота польоту: 9000 м
Довжина розгону: 1460 м
Довжина пробігу: 800-1040 м.
Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...
Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...