Чим для України обернуться нові санкції проти Росії, - ЗМІ

Як рішення Києва вдарить по РФ і на скільки доведеться розщедритися українцям.

Україну може чекати підвищення цін на дизельне пальне, через нові санкційні мита на російський продукт, передають Патріоти України з посиланням на Обозреватель.

Головне:

  • Кабінет міністрів України ввів спеціальне мито на закупівлю в Росії дизельного пального і скрапленого газу. За словами радника президента Володимира Зеленського з енергетичних питань, це є відповіддю на санкції з Москви;
  • Спецмито на газ буде 3%, а на дизельне пальне – 4%;
  • Експерти вважають, що таке підвищення жодним чином не зачепить Росію, а от українським споживачам доведеться трохи розщедритися. Прогнозується підвищення вартості пального на 20-30 копійок;
  • Також енергетики зазначають: дивно,що рішення анонсовано за декілька днів до позачергових парламентських виборів.

Що вирішив уряд

Кабінет міністрів ухвалив постанову, якою ввів спеціальне мито на імпорт із Російської Федерації дизельного пального (трубопровідним транспортом) і скрапленого газу. Таке спільне рішення президента й уряду ухвалено у відповідь на розширення російських економічних санкцій, прокоментував ситуацію радник президента Володимира Зеленського Андрій Герус.

Тому:

  • спеціальне мито на дизельне пальне, яке постачається трубопровідним транспортом, становитиме 3,75% з 1 серпня 2019 року і 4,0% з 1 жовтня 2019 року.
  • спеціальне мито на поставки скрапленого газу становитиме 1,75% з 1 серпня і 3,0% з 1 жовтня 2019 року.

За словами радника президента, мета підвищення мит – забрати у російських компаній надприбутки, які вони отримували, доставляючи в Україну пальне за допомогою більш дешевого трубопровідного транспорту (прибуток 35-40 $/т проти 10-12$/т у звичайних імпортерів). Також, на думку Геруса, в результаті введення податку український бюджет отримає додатково приблизно 2 мільярди гривень, які він би хотів спрямувати на субсидії.

Рішення було ухвалено у відповідь на політику Кремля. Річ у тому, що протягом усього 2019 року між Україною і Росією йде санкційна війна. Так, у кінці грудня 2018-го уряд Володимира Гройсмана заборонив ввезення крохмалю і глюкози з Російської Федерації.

Кремль у відповідь на нові санкції Києва ввів заборону на імпорт промислових і сільськогосподарських товарів із України, сировини й продовольства. А вже в середині квітня 2019 року уряд Дмитра Медведєва встановив заборону на експорт в Україну нафти й нафтопродуктів. Крім цього, до "чорного списку" потрапили вироби з паперу та картону, одяг і взуття, а також трубна продукція і бульдозери.

Чи є у цьому сенс і чи злетять ціни?

Опитані експерти критично оцінюють нові мита. Так, Голова наглядової ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук вбачає у такому кроці політичну складову.

"Грошей то піде більше, але все одно заплатить за це споживач, що б там не розповідав Герус. Фантастичні історії про те, що "я б хотів, щоб ці мільярди пішли на субсидії" – це взагалі не вкладається в голові. Як таке можна озвучувати від імені президента фактично?" – обурюється Корольчук.

За його словами, є бюджет, де і розраховують обсяги субсидії. І просто гроші від акцизу туди точно не підуть – це популізм.

"І взагалі, як можна говорити, що ми тут встановлюємо акциз більше, тому що більша маржа у компаній. Це так у законах написано? Є монополія, то нехай Антимонопольний комітет розбирається. І де тоді розрахунки витрат логістики "трубою", залізницею, а також формування прибутковості всіх цих компаній, хто імпортує пальне? Ні. Тому це банальний передвиборчий піар", – вважає Корольчук.

Експерт у сфері енергетики Дмитро Марунич теж вважає ідею щонайменше дивною. Також, за його словами, введення мит може збільшити вартість дизеля.

"З огляду на загальносвітові тенденції, та й сам факт того, що мита не надто високі, ціна може піднятися на 20-30 копійок. Водночас ніякого зворотного ефекту на Росію такі обмеження не матимуть, у будь-якому випадку платити за ціну доведеться з кишень українців", – вважає Марунич.

Журналіст Юрій Бутусов впевнений, рішення все ж має сенс і вдарить воно по куму Володимира Путіна, українському політику Віктору Медведчуку.

"Вкрай цікаве рішення – спецмито на імпорт російського дизеля введено саме на поставки по трубопроводу, який належить Медведчуку і на поставки скрапленого газу, ринок якого контролює Медведчук. Російське паливо йде до нас з РФ і з Білорусі різними видами транспорту, але спецмито б'є тільки по Медведчуку. Демонстративна антімедведчуковска акція.

Тобто Медведчук демонстративно зустрічається з Путіним, купив телеканал, йде на вибори, намагається зберегти особисто за собою історію зі звільненням полонених. І тут спецмито – це як політична реакція на спроби Медведчука посилити свій вплив. Його втрати в результаті введення спецмита по поставкам газу і дизеля з РФ можуть скласти 10-15 мільйонів доларів на місяць. Зараз ці гроші Медведчук вкладає в нашу політику і в свою кишеню, а чи буде він платити спецмито і міняти бізнес-схему – подивимося. Але сигнал вельми примітний", – зазначив він у своєму Facebook.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Хіти тижня. У бойовій готовності: Росія стягнула техніку до кордону з Україною", - офіцер ЗСУ

вівторок, 15 жовтень 2019, 15:00

Росія розмістила два ешелони військової техніки біля станції Каменська Ростовської області, за 20 кілометрів від кордону з Україною. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив офіцер Збройних сил Анатолій Штефан (позивний "Штірліц"), передають Патрі...

Хіти тижня. Господарці на замітку: Оладки з м'ясною начинкою або ліниві біляші без проблем (відео)

вівторок, 15 жовтень 2019, 14:30

Рецепт мега легкий, а головне швидкий і дуже смачний! Перед вами простий рецепт приготування лінивих біляшів з фаршем, передають Патріоти України. Тісто для біляшів готується так само, як і на оладки, але без яєць. Рецепт мега легкий, а головне швидкий...