Китайські вчені навчилися відновлювати зір, використовуючи сечу

За допомогою iPS-клітин (Індуковані стовбурові клітини) з сечі китайські дослідники знайшли новий підхід до відновлення функції сітківки ока.

Це створило потенціал для лікування дистрофії сітківки та інших захворювань очей, які можуть призводити до втрати зору, передають Патріоти України з посиланням на агентство Синьхуа.

Клітини-iPS — це вид плюріпотентних стовбурових клітин, штучно отриманих з неплюріпотентних клітин. Після «вимушеної» індукції вони можуть отримати генетичну інформацію і стати такими ж, як зародкові клітини на ранньому етапі.

Фахівці з Центрального південного університету отримали iPS-клітини з соматичних клітин в сечі і крові пацієнтів і потім змусили їх диференціюватися в RPE-клітини, тобто клітини ретинального пігментного епітелію, що представляє собою один з шарів сітківки.

Згідно з дослідженнями, опублікованими в журналі Acta Biomaterialia, RPE-клітини можуть утворювати ультратонкий шар структури, схожої на сітківку. У перспективі дослідники планують пересадити структуру за сітківку ока пацієнта для того, щоб повернути йому зір.

Оскільки iPS-клітини отримані з клітин пацієнта, імунне відторгнення під час трансплантації клітин виключено.

Дегенерація сітківки, яка може привести до постійної сліпоти, є одним з найпоширеніших захворювань очей серед людей віком від 50 років.

Один з найважливіших для християн днів року. Благовіщення Пресвятої Богородиці: Історія і заборони свята