Науковці виявили одну з перших "галактик-монстрів" Всесвіту

Вчені встановили, що галактика надзвичайно активна: за темпами утворення нових зірок вона в 100 разів перевершує Чумацький Шлях.

Міжнародна команда астрономів з Австралії, Данії, Нідерландів, США та Швейцарії виявила одну з перших гігантських галактик нашого Всесвіту. Випромінювання космічного об'єкта зафіксував комплекс радіотелескопів ALMA (Атакамська велика міліметрова антенна решітка). Світло від галактики йшло до Землі 12,5 млрд років. Про відкриття повідомляється у виданні Astrophysical Journal, передають Патріоти України.

«Як ми з'ясували, це насправді масивна, монструозна галактика, яка налічує стільки ж зірок, скільки і наш Чумацький Шлях. При цьому вона надзвичайно активна: за темпами утворення нових зірок вона в 100 разів перевершує нашу Галактику», - повідомив один з авторів роботи Іво Лаббе з Технологічного університету Суінберн (Австралія).

Вчені припускали, що на самому ранньому етапі розвитку Всесвіту існували «галактики-монстри», що швидко розвивалися, але до сих пір не було ніяких доказів їх існування. Через це в жарт астрономи навіть порівняли подібні об'єкти з йєті.

Дослідники відзначають, що об'єкт повністю прихований хмарами космічного пилу, нагрітого зірками, і спостережуване випромінювання викликане світінням найдрібніших частинок.

Щоб заглянути крізь пилову завісу і побачити найдавнішу галактику, потрібна більш потужна апаратура, відзначають дослідники. На березень 2021 року заплановано запуск космічного телескопа імені Джеймса Вебба (JWST), який повинен детально досліджувати виявлений об'єкт і відшукати інших прихованих у Всесвіті «монстрів». «JWST зможе подивитися крізь пилову завісу і покаже, наскільки великі ці галактики насправді і як швидко вони ростуть», - зазначила одна з авторів роботи, астроном університету Арізони Христина Вільямс.

Хіти тижня. "Божевільна кількість хворих вільно переміщаються в просторі": Відомий лікар заявив про страхітливі масштаби коронавірусу в Україні