Науковці виявили перші ознаки магнітної катастрофи, що насувається на Землю

Вважається, що майбутня інверсія магнітного поля призведе до збільшення потоку космічної радіації, що становить загрозу для техніки і всіх живих істот.

Магнітні полюси Землі змінювалися в минулому набагато частіше, ніж вважалося раніше. До такого висновку прийшли геологи з Росії і Франції. Близько мільярда років тому інверсія магнітного поля відбувалася близько 80 разів всього за кілька мільйонів років, передають Патріоти України з посиланням на Science Alert.

Дослідники вивчили намагнічені частинки магнетиту і гематиту в зразках породи віком 500 мільйонів років, узятих у річки Хорбусуонка в північно-східному Сибіру. Напрямок частинок збігається з орієнтацією магнітного поля планети в момент формування мінералу.
У попередніх дослідженнях було показано, що в друмський ярус (кембрійський період) кожен мільйон років відбувалося до півдюжини інверсій. Однак новий аналіз 437 зразків збільшив це число до 26.
В результаті за три мільйони років відбулося максимум 78 змін магнітних полюсів Землі. Навіть при консервативних оцінках число зрушень все одно залишається досить високо - 15. Однак в пізньому кембрії частота різко впала до 1,5 інверсії. Це може пояснюватися змінами в потоці тепла між ядром і мантією.

Відомо, що в едиакарскому періоді (550 мільйонів років тому) магнітне поле змінювало орієнтацію 24 рази кожен мільйон років. Такі швидкі зрушення могли стати причиною екологічної катастрофи, званої Котлинською кризою, коли з лиця Землі зникло ціле царство живих організмів - вендобіонтів.

Один з найважливіших для християн днів року. Благовіщення Пресвятої Богородиці: Історія і заборони свята