Новий Шовковий шлях і Україна: Експерти розповіли, чим Київ може зацікавити Китай

Україні, з огляду на розміщення на перетині світових торгових шляхів, економічно вигідно розвивати транзитні потужності, і отримувати гроші за транзит.

На Другому міжнародному форумі "Один пояс - один шлях" в Пекіні перший віце-прем'єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів запропонував Китаю прокласти через Україну логістичний коридор в ЄС. Пропозиція передбачає проектний портфель: "розвиток портової інфраструктури, об'єктів альтернативної енергетики, будівництво автомобільних доріг і мостів, розвиток об'єктів залізниці та аеропортів, високі технології, співпраця в аерокосмічній сфері, переробка агропродукції", передають Патріоти України з посиланням на Сегодня.

Як розцінювати цю заяву, розповіли експерти.
"Україна може бути цікава Китаю, якщо тут буде база, де Китай зможе частина продукції перетворювати в готову і поставляти в Європу", - зазначив економіст Борис Кушнірук. Для цього, за його словами, Київ має створити податкові умови, зокрема, знизити ставки прямих податків.
Крім того, Україні, з огляду на розміщення на перетині світових торгових шляхів, економічно вигідно розвивати транзитні потужності, і отримувати гроші за транзит, каже експерт в сфері транспорту Богдан Долінце. "Знаю, Україна розглядалася [Китаєм] як елемент перевалочної бази для пересортовування і подальшої відправки авіаційних вантажів в частині посилок, які стрімко розвиваються в світі", - зазначив він.
Долінце нагадав, що Китай в рамках проекту "Один пояс - один шлях" активно інвестує в логістичну інфраструктуру. За його словами, створення вантажного аеропорту для цих цілей Україні не вигідно. "Якщо створювати аеропорт чисто під вантажні перевезення, тобто ризики - це повинні бути дуже великі обсяги вантажних перевезень. Інакше виникне питання: як конкурувати з іншими хабами. Так як сьогодні більше половини світових авіаційних вантажів перевозяться не вантажними літаками, а довантажуются в звичайні пасажирські лайнери у вільні обсяги", - сказав експерт.

Нагадаємо, в 2013 році Китай оголосив про нову стратегію економічного розвитку "Один пояс - один шлях", спрямовану на створення інфраструктури та налагодження взаємозв'язків між країнами Євразії. Ідея Нового Шовкового шляху грунтується на прикладі Великого шовкового шляху, який в давнину був одним з найважливіших торговельних маршрутів в світі. Китай планує вкласти в реалізацію стратегії 800 млрд доларів до 2020 року. Раніше Європа висловила зацікавленість в Новому Шовковому шляху.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Провідна неділя 2025 року: Прикмети та традиції, що треба знати про радоницю

неділя, 27 квітень 2025, 0:10

Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...

Світла середа 2025: Традиції і заборони третього дня після Великодня

середа, 23 квітень 2025, 7:40

Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...