Першу цементно-бетонну трасу будують в Україні турки

Дорогою з ямами нікого в Україні не здивуєш. Хіба що новими дорогами...

Крихкий, як скло, асфальт, який поклали на одній з вулиць Черкас, просів під колесами легковика і розсипався після ремонту. А на Закарпатті чоловіки рибалили в глибокій вибоїні. Але найцікавіше – на трасі Кропивницький – Миколаїв. Водії хотіли протестувати через ями на дорозі, але застрягли в траншеях, передають Патріоти України з посиланням на Сегодня.

75 млрд гривень з Дорожнього фонду хочуть виділити в наступному році. Це на третину більше, ніж зараз.

Але питання скоріше не в грошах, а в якості відновлення старих шляхів, і будівництві нових. До речі, зараз на Полтавщині повним ходом йде реконструкція автодороги "Дніпро – Решетилівка". Це повинна бути бетонка. 37 кілометрів. Перша цементно-бетонна траса не військового призначення в Україні. Кладуть турки і українці. Чи гарантує це якість?

Дорога вийшла з берегів. Такі відгуки водіїв можна почитати в соціальних мережах про сумнозвісний в'їзд у Полтаву. І нічого дивного. Дорогу не ремонтували понад 15 років. Але, схоже, в цьому році робота пішла. І ремонтні роботи почалися.

Було б дивно, якби і в цьому році керівництво Полтавської області не взялося за ремонт дороги місцевого значення. Адже субвенцій з держбюджету на дороги Полтавщини виділили на 400 млн грн. По всій країні сумарно для кожної області виділено 14 з половиною мільярдів гривень.

А як з дорогами в інших областях? Розібратися в цьому допоможе Костянтин. Його робота пов'язана з частими поїздками по містах України. "Є шматки дороги, які в суцільних ямах. Є ділянки дороги, які вже зроблені. Причому зроблено не так, як у нас робили раніше, просто ями залатали асфальтом, а зроблений абсолютно новий асфальт", – ділиться автомобіліст.

Дорогою з ямами нікого в Україні не здивуєш. Хіба що новими дорогами.

Одну з таких можна помітити в Полтавській області. На трасі, яку почали ремонтувати ще у 2010, кипить робота.

"Дорога міжнародного значення Київ-Харків-Довжанський, яка з'єднує столицю з містом Харків і далі – в зону бойових дій. До 2012 року був зроблений правий проїзд цієї дороги, а лівий, де дорога частково була, був розібраний для того, щоб облаштувати інші шари. Але, в зв'язку з відсутністю фінансування, роботи були припинені", – говорить Анатолій М'ягкохліб, заступник начальника служби автомобільних доріг у Полтавській області.

До кінця року дорогу обіцяють повністю відремонтувати. Але чи не будуть українці спостерігати після зимового сезону картину, коли разом зі снігом зійде асфальт?

"Згідно з усіма вимогами гарантійний термін – 10 років на покриття. Зі снігом цей асфальт не піде точно, а от з перевантаженням все-таки варто поборотися", – каже Олексій Карасьов, керівник проекту реконструкції автодороги Київ-Харків.

"Якщо раптом підрядник не виконав технології, зробив якісь помилки технологічні, він повинен за свій рахунок протягом 10 років усунути зазначені помилки", – пояснює Артем Безуглий, директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту.

Глава "Укравтодору" запевняє: за останні два роки вдалося здійснити дві ключових реформи в області – це створення дорожнього фонду та децентралізація з управління дорожнім господарством. З 1 січня 2018 за дороги місцевого значення відповідають губернатори, за траси державного значення – "Укравтодор".

"Мережа доріг місцевого і державного значення – це в цілому 170 тисяч кілометрів доріг. З них 50 тисяч – це наші дороги державного значення. І коли я 2,5 року прийшов в "Укравтодор", від своїх друзів з Всесвітнього Банку ми отримали звіт експертів – 95% усіх доріг в Україні було в критичному стані. Зараз ми підійшли до рівня десь 90%", – відзначає Славомир Новак, в. о. голови Державного агентства автомобільних доріг України.

Активізувалися з весни роботи з будівництва нової бетонної траси "Дніпро-Решетилівка". Дорога національного значення була побудована ще в середині минулого століття. Зараз стара асфальтова дорога перетворюється в сучасну 4-смугову цементо-бетонну магістраль.

"За добу можна заливати один кілометр такої дороги. В зимовий час бетон буде стискатися, а в літній час він розширюється. І оскільки ми знаємо це, то ми через кожні 75 метрів ставимо деформаційні шви до 3 см, щоб бетон міг розширюватися і стискатися . і також кожні 4 метри ми ставимо деформаційні шви, де ми ставимо арматуру і анкери, щоб тримати дорожнє полотно", – розповідає Джандан Тюмер, керівник проекту реконструкції автодороги "Дніпро-Решетилівка".

Нова дорога укладається в чотири шари, загальна висота дороги становить метр і 4 сантиметри. Вирівнювання верхнього шару – майже ювелірна ручна робота.

Якість бетону перевіряється як на заводі, розташованому в декількох кілометрах від місця будівництва, так і безпосередньо перед укладанням.

Зараз рух вже відкрито на ділянці в 15 км. Загальна вартість дороги – близько 12 млрд гривень бюджетних коштів.

На цій ділянці роботи виконує турецька компанія. Але половина робітників – українці.

"Бетон завжди трошки дорожче, але він більш довговічний. Тобто ми прийняли рішення, що в рамках коридору go highway від Умані на південь будемо цю дорогу проектувати, а потім ремонтувати. З наступного року будемо починати капремонт цієї дороги також у бетоні. Але ми реалізуємо і інші бетонні проекти. У тому числі – обхід Житомира, "Миколаїв-Кропивницький" в межах Миколаївської області починаємо будівництво", – каже Новак.

Крім коштів з дорожнього фонду "Укравтодор" шукає й інші джерела фінансування для ремонту та будівництва нових доріг. У тому числі міжнародних фінансових організацій.

"Зараз в Київській області починаємо капітальний ремонт, реконструкцію дороги М01 "Київ-Чернігів", кошти МФО (міжнародних фінансових орагінзацій – ред.). Там вартість 140 млн доларів. Тобто відразу можна порахувати, що це – великий обсяг фінансування", – зазначає Новак.

"Раніше це був так званий аварійний ремонт. Коли ями просто закатували в асфальт. І через рік ці ями знову з'явилися. І щороку робили те ж саме. Зараз я дивлюся, що підхід змінився. Просто з нуля роблять великі шматки дороги – по кілька кілометрів, по кілька десятків кілометрів", – ділиться автомобіліст Костянтин.

"За останні 2-3 роки, після створення Дорожнього фонду і після реформи децентралізації значно активізувалися ремонтно-будівельні роботи. Я в галузі працюю вже 15 років, і такі темпи на майданчиках будівельних я бачу напевно вперше за свою практику", – відзначає Безуглий.

Якщо темпи і ремонту, будівництва, і фінансування збережуться – Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії. А поки через низьку якість полотна, а отже низьку швидкість і ризик аварій, перевізники уникають використання українських доріг для транзиту вантажів між Європою та Азією.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

14 вересня - Воздвиження Хреста Господнього: Що категорично не можна робити в цей святковий день

субота, 14 вересень 2024, 0:10

14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...

Різдво Пресвятої Богородиці: Ця сильна молитва, прочитана з чистою душею, допоможе здійснити найзаповітніші бажання

неділя, 8 вересень 2024, 5:00

Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...