Повноцінну людську шкіру з волоссям виростили науковці в чашці Петрі

Американським вченим вдалося виростити шматочок людської шкіри поза межами живого організму (In vitro) з ембріональних клітин. При цьому в органоїді сформувалися волосяні цибулини, з яких виросло волосся, передають Патріоти України з посиланням на Nature.

Вчені з Дитячого медичного центру Бостона, Медичної школи Гарварда й Університету Індіани вперше виростили в чашці Петрі повноцінну багатошарову шкіру з залозами, нервовими закінченнями та волосяними фолікулами.

Ембріональні клітини формувалися в інкубаторі два тижні, а ще через два тижні в клітинній масі з’явилися меланоцити і попередники чутливих нейронів. На 56 день експерименту в органоїді виникли зачатки фолікулів, на 104 день вони перетворились у шкіру.

Дослідники пересадили клаптик шкіри імунодефіцитній миші, і він прижився. Під час дослідження транскриптома шкіри з пробірки вчені побачили, що вона відповідає шкірі обличчя людського плоду на другому триместрі вагітності.

Після пересадки клаптика шкіри миші, з нього виросло волосся. Крім того, вирощена в чашці Петрі шкіра повинна реагувати на дотики, оскільки має нервові закінчення.

Зазначається, що штучно створена шкіра може бути корисною для науковців, які займаються відповідними дослідження, а також для людей, постраждалих від опіків, облисіння та інших шкірних захворювань. Втім, низька швидкість розвитку шкіри не годиться для екстреного лікування хвороб та ран.

З архіву ПУ. "Потому что нельзя быть красивой такой": На сервісі знайомств заблокували акаунт моделі через "занадто привабливі" фото

понеділок, 7 березень 2022, 23:55

Додаток Tinder знову опинився в центрі скандалу через свою занадто жорстку політику щодо розміщуваних знімків.

З архіву ПУ. Як "зливали" Донецьк: "Центральна влада, яка довірила в 2014-му Донбас Ахметову і Таруті, не знала пару секретів", - журналістка