"Раніше невідома активність": Вчені розкрили таємницю Бермуд

Походження Бермудських островів пояснили незвичайним, раніше невідомим механізмом вулканічної активності.

Бермудські острови утворилися завдяки активності вкрай незвичайних вулканів. Про це йдеться в статті великої міжнародної групи геологів, опублікованій в журналі Nature, передає Naked Science, передають Патріоти України.

У статті наголошується, що, як правило, вулкани утворюються в місцях розходження тектонічних плит, або там, де одна плита занурюється під іншу, або ж під дією стійких вертикальних потоків магми, які піднімаються з глибин мантії і поступово розплавляють літосферну плиту над нею.

Довгі роки вважалося, що і древні, давно згаслі вулкани, які колись підняли з дна Саргасового моря Бермудські острови, діяли під дією мантійних плюмів. Однак на Бермудських островах такий плюм повинен залишати характерний ланцюжок островів, як на Гаваях. Крім того, ніякої вулканічної активності в області, на яку цей потік повинен впливати сьогодні, не спостерігається.

Щоб розібратися в цих нестикуваннях, геологи провели додатковий аналіз 800-метрового керна, отриманого на Бермудах ще у 1972 році. Незвичайний мінеральний склад, а також зміст ізотопів свинцю та деяких інших важких елементів дозволили вченим висунути нову схему утворення цього архіпелагу.

Тут варто згадати, що весь Атлантичний океан з'явився близько 175 мільйонів років тому, в результаті розколу суперконтиненту Пангеї, який об'єднував практично всю земну сушу. Плити, які утворюють сьогодні Африку, Європу і обидві Америки, розійшлися, і між ними з'явився океан.

Численні уламки плит занурювалися в мантію під його дном, опускаючись в її перехідну зону на глибині близько 400-600 кілометрів. Близько 30 мільйонів років тому обурення мантійних потоків змусили кілька таких полурозплавлених уламків спливати вище, взаємодіючи з водою, зливаючись і перемішуючись.

На думку вчених, саме такий процес і міг створити не тільки Бермуди з їх незвичайною геологією, але і деякі інші вулканічні острови в океанах Землі.

Хіти тижня. Кілька років боровся з важкою хворобою: На 60-му році життя помер відомий радянський актор