Заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак розповіла на пресбрифінгу про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на COVID-19, передають Патріоти України з посиланням на УП.
"Якщо у вас є симптоми COVID-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв'язатись зі своїм сімейним лікарем.
У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично.
Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров'я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги", – каже вона.
Микичак пояснює, що за необхідності, сімейний лікар скерує до вас мобільну бригаду для взяття аналізів на COVID-19:
"Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду.
Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря.
Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров'я України (НСЗУ)".
![]() |
У разі якщо лікаря немає, або сімейний лікар відмовився викликати бригаду попри те, що ви маєте симптоми характерні для COVID-19, ви можете зателефонувати на регіональну гарячу лінію COVID-19.
Тоді бригаду викличе диспетчер цієї гарячої лінії.
"Такі гарячі лінії є в кожній області.
Ви можете отримати додаткову інформацію про конкретний телефон у вашій області на сайті COVID-19.gov.ua", – каже Микичак.
Вона уточнює, що результати тестування будуть повідомлені сімейному лікарю або особисто вам на той контакт, який ви залишите сімейній бригаді.
Якщо ви отримуєте ПЛР-позитивний тест, ваш лікар надасть вам рекомендації щодо самоізоляції.
"При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома.
Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає "швидку" й пацієнта доставляють до лікарні, яка ма статус "ковідної лікарні".", – пояснює Ірина Микичак.
Вона уточнює, що критичні стани – це висока температура та утруднене дихання.
Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103:
"Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні.
Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно.
У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу".
За словами Ірини Микичак, це такі послуги:
- тестування на COVID-19;
- лабораторні та інструментальні дослідження;
- медична допомога відповідно до галузевих стандартів;
- киснева підтримка;
- інтенсивна терапія включно зі штучною вентиляцією легень;
- медикаментозна терапія та знеболення;
- консультація лікарів усіх необхідних спеціальностей.
Всі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень.
"Лікування для пацієнта є безоплатним", – наголошує Микичак.
Провідна або поминальна неділя, проводи, провідки, гробки, опроводи, радониця, дарна неділя, радниця, Томина неділя – все це назви однієї і тої ж традиції – згадувати душі померлих в першій після Великодня недільний день. Провідна неділя 2025 року у хр...
Після Великодня почалася Світла седмиця. Кожен день цього тижня має свої традиції. Цьогоріч 23 квітня східні та західні християни разом відзначають Світлу середу. Про традиції третього дня Світлої седмиці переказують Патріоти України. Далі - мовою ориг...