Як ситуація в країні позначається на уподобаннях населення і що купують українці і продають рітейлери, - передають Патріоти України з посиланням на Сегодня.
Згідно з дослідженнями цього року, споживчі настрої українців відчутно коливалися. Так, за інформацією Info Sapiens, індекс споживчих настроїв українців у березні 2019 року порівняно з лютим знизився на 1,7 пункту – до 65,3 за 200-бальною шкалою.
А ось в квітні він знову піднявся, та ще й до 71,6. Нагадаємо, що індекс споживчих настроїв – це яскравий індикатор, який відображає споживчу впевненість українців. Виходячи з цього індексу видно, як населення ставиться до поточної економічної ситуації в країні і чого очікує від майбутнього. Також індекс включає в себе кілька важливих категорій і аспектів.
Наприклад, істотне зростання спостерігалося в індексі поточного становища (ІПС), який в квітні піднявся на 4,1 пункту і становив 65,2. У ньому зріс індекс доцільності великих покупок і зупинився на позначці 80.
"Індекс економічних очікувань (ІЕО) зріс на 7,8 пункту і становив 75,9. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
Безумовно, такі настрої українців були пов'язані з прийдешніми виборами і змінами, яких очікували в Україні. До слова, це вплинуло і на очікування, які українці покладають на курс долара.
Квітневий показник індексу очікуваної динаміки безробіття становив 109,9 пункту, що нижче за показник минулого місяця на 19,1. Індекс інфляційних очікувань знизився до 177,9, а очікування українців щодо курсу гривні протягом найближчих 3 місяців також поліпшилися: індекс девальваційних очікувань зменшився на 7,6 пункту до 143,6.
"Історія дослідження споживчих настроїв в Україні свідчить, що вибори нового президента кожен раз викликають зростання загального індексу на 8 відсоткових пунктів порівняно до попереднього місяця. Найбільший приріст кожного разу має індекс очікувань розвитку економіки протягом найближчого року і, відповідно, індекс очікуваних змін особистого доходу. При цьому очікування щодо розвитку економіки в наступні 5 років зростають в меншій мірі. Особливість результатів квітня 2019 року полягає в тому, що оптимізм щодо нового президента поєднується з оптимістичною оцінкою поточних доходів", – коментують аналітики Info Sapiens.
Раніше ми вже розповідали, що споживчі настрої українців зазвичай активно падають через девальвацію гривні, також напередодні опалювального сезону, коли населення розуміє, що доведеться платити більше. На літній період ці показники традиційно зростають, але зараз таке зростання спостерігається і на тлі політичних змін, адже поки що стара політична еліта перебуває в підвішеному стані, а новоспечені гравці обіцяють тільки позитивні речі – зниження курсу долара, тарифів і т.д.
Таким чином, політична і економічна ситуація в країні дуже сильно позначаються на тому, як і що купують українці. У той час, коли споживчі настрої виростають, українці починають здійснювати більше великих і дорогих покупок, не обмежуючи себе простим мінімумом.
Сайт "Сьогодні" розповідає, що зараз купують українці і продають рітейли, як змінюється роздрібна торгівля і які нові тенденцій чекати цього року.
Ми вже писали, що більшу частину своїх доходів українці витрачають на їжу та оплату комунальних послуг. Цікаво відзначити, що структура витрат відрізняється в міській і сільській місцевостях. Якщо в місті домогосподарства витрачають на продовольчі товари та харчування поза домом 52,3% від усіх своїх витрат, то в сільській місцевості цей показник становить 44,3%. Стосовно непродовольчих товарів, то сільські домогосподарства витрачають на них 28,3%, а міські – 21,3%.
Нещодавно Державна служба статистики опублікувала дані про товарну структуру внутрішньої торгівлі підприємств України за минулий 2018 рік. Тут показується, скільки і чого було продано підприємствами в країні. 2017 року споживачі на продукти харчування витратили 233,2 млрд грн – 38,8% від усіх витрат, а вже 2018-го витрати на харчування збільшилися до 43,3% – практично до 290 млрд грн.
Найпопулярнішими стали кондитерські вироби, молочна продукція, м'ясо птиці, ковбаса і сало, а також пиво. Так, магазини продали за 2018 р.:
Цікаво відзначити, що 2017 року всі ці витрати становили в середньому на 3-5 млрд грн менше, ніж 2018-го.
На непродовольчі товари українці витратили 2018-го 378,7 млрд грн. Тут головною статтею витрат залишаються фармацевтичні товари, яких українці купили минулого року на 65,5 млрд грн, що на 10,3 млрд грн більше, ніж роком раніше. Такий показник становить цілих 9,8% від загальних витрат.
На другому місці розмістилися автомобілі і автотовари, на які українці витратили 48,4 млрд грн – 7,3%, торік цифра була трохи менше – 47,5 млрд. Багато витрачається і на бензин – 27,6 млрд. Щоправда, 2017 року ці витрати були значно вищими і становили 36,7 млрд грн.
Зате зросли продажі косметики і парфумерії – якщо 2017-го цих товарів було продано на 20,6 млрд грн, то 2018-го – на 23,7 млрд грн. І стабільне зростання показують будматеріали і металеві вироби – з 20,2 млрд грн до 23,3 млрд грн.
Значну частину витрат українців становлять такі категорії, як побутова техніка – 21,3 млрд грн, одяг і домашній текстиль – 15,6 млрд грн, і побутова хімія – 14,1 млрд грн.
14 вересня за новим церковним календарем (27 вересня за старим) - Воздвиження Хреста Господнього, нагадують Патріоти України. Свято пов'язане з ім'ям рівноапостольної Олени, матір'ю імператора Костянтина, яка, згідно з церковним переказом, відшукала Хр...
Різдво Пресвятої Богородиці віруючі за новим стилем відзначають 8 вересня. І цей день вважається дуже сильним енергетично, а молитви мають особливу потужність. За однією з традицій жінки, у яких немає дітей, накривають святковий стіл і запрошують бідни...